mandag den 31. juli 2017

Nye bøger #16: AwesomeBooks haul


Det er efterhånden længe siden, at jeg har fremvist nye bøger på bloggen. Det er ikke fordi, at der ikke finder nogle nye bøger vej til mig, nærmest tvært imod – der kommer så mange, at jeg nærmest mister overblikket. Det var efterhånden længe siden, at jeg sidst havde bestilt bøger fra AwesomeBooks, så da der var rabat, slog jeg til, og endte med en ret fin stak, hvis jeg selv skal sige det. Det er dog igen ved at være et stykke tid siden, da jeg aldrig fik udgivet det her indlæg i sin tid, men da ingen af bøgerne alligevel er mega aktuelle eller nyudkomne, så sker der vist ikke noget ved, at indlægget her er en smule forsinket.

Fangirl af Rainbow Rowell har jeg egentlig allerede læst som e-bog, men aldrig ejet, og denne gule udgave er så fin. Eleanor & Park, også af Rainbow Rowell manglede også i min samling, som vist efterhånden indeholder alle hendes bøger. My Life Next Door af Huntley Fitzpatrick passer så fint og pastelfarvet til Rainbow Rowell bøgerne, og jeg håber på at læse dem alle tre i løbet af sommeren.

Jeg har blandede oplevelser med Nicholas Sparks’ bøger, men som regel er de både søde og rørende og jeg elsker filmene, som er baseret på hans bøger. See Me er en af de nyeste han har skrevet, og jeg glæder mig til at læse den.

Storm af Virginia Bergin er fortsættelsen til Rain, eller på dansk Regnen, som jeg har anmeldt lige her, og var ret begejstret for, så selvfølgelig skulle jeg have fat i fortsættelsen på denne post-apokalyptiske fortælling!

Jeg kunne rigtigt godt lide filmadaptionen af The Spectacular Now, og ville gerne læse bogen bag af Tim Tharp. Jeg har allerede læst den, og var vildt begejstret. Så den kan klart anbefales, hvis man er fan af fx The Perks of Being a Wallflower.

Not a Drop to Drink af Mindy McGinnis skulle også være en post-apokalyptisk fortælling. Normalt elsker jeg den slags, så jeg er ret spændt på denne.

Jeg har længe ønsket mig denne udgave af Coraline af Neil Gaiman, som er illustreret af Chris Riddell. Samarbejdet mellem de to plejer at være genialt, og jeg læste den til aprils Read-a-thon og var vildt begejstret. De har helt klart gjort det igen, og skabt en magisk bog, som jeg varmt anbefaler.

Nova Ren Sumas The Walls Around Us er noget så pæn, og lyder virkelig interessant. After the Snow af S. D. Crockett er også en post-apokalyptisk fortælling, som jeg købte, da jeg ved et uheld havde købt bogen One Crow Alone, som er en prequel til. Tempest af Julie Cross købte jeg ligeledes, fordi jeg ved et uheld havde købt fortsættelsen Vortex, og jo derfor var nødt til at eje første bog også. Dark Tide af Jennifer Donnelly er tredje bog i Deep Blue havfrue-serien, som jeg endnu ikke har læst, på trods af, at jeg nu ejer de tre første bøger.

Nu har jeg da i hvert fald en del virkelig forskellige, ulæste bøger at kaste mig over :)

Har du læst nogle af dem, og kan de anbefales? Har du selv købt nogle gode bøger for nylig?

4 kommentarer:

  1. Hov! After the Snow lyder interessant. Den glæder jeg mig til at høre mere om :-)

    Jeg købte fem bøger i juli og har allerede læst to af dem - begge fik 5 stjerner på Goodreads :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget til at læse den, og skal selvfølgelig nok sige til, hvis den er anbefalelsesværdig :)

      Det lyder skønt at to ud af fem allerede har været til 5 stjerner - det tegner godt for resten også :)

      Slet
  2. Hvor er der bare mange smukke bøger! Jeg har selv læst Coraline til readathon for et år (eller to, kan faktisk ikke huske det) siden, men ikke en udgave nær så smuk som din!

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis er historien jo den samme, uanset udseendet på coveret :) Man kan få så mange smukke udgaver af Neil Gaimans bøger, så det er altid svært at vælge, synes jeg. Især dem, ligesom denne, der er illustreret af Chris Riddell er helt fantastiske, og jeg vil så gerne eje dem alle sammen :D

      Slet