tirsdag den 28. februar 2017

Månedens læsning #17: Februar 2017



Endnu en måned er fløjet afsted. Det var egentlig meningen, at jeg for alvor skulle i gang med specialeskrivningen denne måned, men jeg har endnu ikke skrevet et eneste ord. Jeg har fået læst lidt løst til specialet og fået en overordnet idé om, hvad der skal ske, men jeg mangler virkelig motivation og koncentration til at komme ordentligt i gang. Det håber jeg virkelig på, at jeg kan finde frem i marts – men mon ikke også at foråret og lysere dage hjælper på det?

En smule fritidslæsning er det dog også blevet til i februar, men heller ikke helt så meget, som jeg havde håbet på. Der var dog nogle virkelig gode læseoplevelser imellem:

Jeg læste to små digtsamlinger af Emily Dickinson. Jeg stiftede så småt bekendtskab med Dickinson helt tilbage i Amerikansk litteratur på mit første bachelorsemester, og havde på fornemmelsen lige siden, at hendes digte ville være noget for mig, og det har My Life has Stood a Loaded Gun og Selected Poems kun bekræftet mig i!

Bog og Idés bogudsalg var ikke videre imponerende, men jeg faldt over bogen med den finurlige titel Hvorfor gør min kat sådan? Og som ægte kattedame måtte jeg selvfølgelig eje den. Det var hyggelig og relatérbar læsning, fyldt med skøre kattefacts.

Smaragdgrøn af Kerstin Gier er sidste bog i Rubinrød-trilogien, og er et anmeldereksemplar fra Turbine. Det var en ganske god afslutning, og min anmeldelse kan læses her.

Hvis jeg var din pige af Meredith Russo fik jeg i en overraskelsespakke fra Carlsen tilbage i efteråret. Det var en fantastisk læseoplevelse, som jeg varmt kan anbefale!

Fantastic Beasts and Where to Find Them – Original Screenplay af J. K. Rowling læste jeg efter at have set filmen, og blev kun endnu mere vild med universet!

Hidden Figures af Margot Lee Shetterly er bogen bag filmen af samme navn og er et anmeldereksemplar fra HarperCollins Nordic. Jeg var virkelig begejstret for både filmen og bogen, og min anmeldelse kan læses her.

Alt i alt en fin læsemåned, på trods af specialefrustrationer. Det er utroligt, hvor meget sådan et speciale fylder, selv når man ikke får lavet noget af betydning. Forhåbentlig finder jeg en bedre balance i marts.

Har du læst noget godt i februar? J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar