søndag den 2. august 2015

Tilbage fra ferie: Italien 2015

I morges omkring kl. fem kom jeg hjem efter næsten 20 timers kørsel fra Italien.

Det var en dejlig ferie, som bød på en masse skønne oplevelser.

På turen derned overnattede vi i det sydlige Tyskland på Hotel Alpenrose, som var fuldstændigt lige så idyllisk som navnet antyder. Det lå tæt på eventyrslottet Neuschwanstein, som jeg længe har drømt om at opleve, og jeg blev absolut ikke skuffet!

Slottet ligger i Bayerns bjerge, i det flotteste natursceneri med bjerge og skovsøer. Turen derop foregår enten til fods, i bus, eller hestevogn. Vi valgte at køre i bus, hvilket til tider føltes som om det var med livet som indsats, da chaufførerne bestemt ikke frygtede at køre hurtigt rundt i bjergsidens hårnålesving. Fra busholdepladsen var der kun en kort gåtur til Marienbrücke, en udsigtsbro bygget mellem to bjergsider, hvorfra man havde den mest perfekte udsigt til slottet:


Byen ved slottets fod var virkelig hyggelig, omend meget turistet. Søen Alpsee, som man også kunne se oppe fra slottet, var virkelig flot og idyllisk med både der roede rundt og svaner der svømmede forbi med deres ællinger:



Vi havde hjemmefra bestilt billetter til en rundtur inde på selve slottet, hvilket også var spændende.
Fra Neuschwanstein gik turen til Bibione i Italien, hvor vi brugte en uge på at ligge ved poolen, spise pizza, pasta og is, læse og gå ture til stranden og i byen. Mandag kørte vi til byen Grado, som har en charmerende gammel bydel, tirsdag var der marked i Bibione, og torsdag valgte vi spontant at køre til Venedig. Det var ellers ikke meningen, da vi har været der to gange før, men Venedig bliver man aldrig træt af.



Jeg bliver heller aldrig træt af landskabet man kører igennem på motorvejene i Østrig. Bjergene tårner sig op på begge sider med små pletter af landsbyer og grønt græs, men det er nærmest umuligt at fange på billeder (især mens man flyver forbi i bil).



Jeg fik læst en del bøger på turen, dog kun e-bøger, da jeg mest læste når vi kørte bil. Jeg læste Magonia af Maria Dahvana Headley færdig på turen derned, og begyndte på On the Fence af Kasie West, som jeg læste færdig en af de første dage. Derudover nåede jeg at læse Fire & Flood, samt Salt & Stone af Victoria Scott, og begynde på The Perfectionists af Sara Shepard på hjemturen.

Det var en virkelig dejlig ferie og jeg savner godt nok allerede varmen, men det skulle jo blive bedre herhjemme det næste stykke tid, så vidt jeg har forstået.


Har I lavet noget spændende den sidste uges tid?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar