fredag den 10. juli 2015

Hvem er jeg?

Det er nok mest høfligt at starte med at præsentere mig selv. Mit navn er Karina, jeg er 24 år gammel og bor i Vejle. Lige nu, ved bloggens start, har jeg sommerferie, men er blevet optaget på kandidatuddannelsen i Amerikanske Studier på SDU i Odense, hvor jeg også tog min bacheloruddannelse i Amerikanske Studier med tilvalg i Litteraturvidenskab. Så igennem de sidste tre år på mit studie har jeg fået lov til at læse en hel masse forskellig litteratur, og det har været fantastisk! Jeg elsker at rejse og drømmer om at rejse verden rundt. Hvem der dog bare havde ubegrænset tid og penge til det! Som man nok kan fornemme på mit valg af uddannelse, er jeg ret vild med USA, som jeg har besøgt nogle gange efterhånden, og planlægger at besøge en del mere i fremtiden. I efteråret 2014 studerede jeg et semester ved et amerikansk universitet tæt på Seattle. Her var jeg så heldig at få lov at studere litteratur, så det var fedt at kombinere interessen for bøger og rejser med uddannelse på den måde. Udover mit studie, som tager en del af min tid, bruger jeg tiden på at læse, tegne, fotografere, se film og serier, hygge med familie og venner, mine to dejlige katte og at drømme mig til eksotiske rejsemål. Jeg bruger alt for mange penge på bøger, tøj, tasker, sko, mad, øl og rejser, men jeg hygger mig med det. Jeg læser ret bredt, men må nok erkende at det oftest er fantasy og YA jeg griber ud efter. Jeg har dog også en svaghed for børnebøger og amerikansk litteratur (igen, ret bredt!) og læser også klassikere når jeg falder over noget der lyder spændende.
Hvis der er andet I kunne tænke jer at vide, er I meget velkomne til at spørge :)
 ellers må I meget gerne fortælle om jer selv i kommentarfeltet, hvis I læser med!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar